ימאהה R3 קיבל מספר עדכונים על מנת להתאים אותו לשאר אופנועי הספורט של החברה. מטרתו הייתה לשמש מאין אופנוע מעבר בין ה A1 YZF-R125 לבין ימאהה R6. למרות שזהו אופנוע ספורטיבי יותר, ה R3 נשאר אופנוע פרקטי ומעשי, כך שבמקביל לצד הספורטיבי ה R3 ישמש את רוכביו ככלי תחבורה יום יומי.
תוספות
לאופנוע YZF-R3 מושב נוח, מרופד שמספק רכיבה נוחה למרחקים ולאורך זמן. צמיגים חדשים המספקים אחיזת כביש טובה יותר ומערכת ABS. גם המושב נמוך יותר ותנוחת הישיבה מאפשרת אחיזה טובה יותר עם הברכיים ושליטה בזמן הטיות. רמת הגימור טובה מאוד אך הכפתורים קטנים מעט לעומת הדגמים הקודמים. לחיצה עליהם עם כפפות עלולה להיות מאתגרת. בנוסף קיים מיגון רוח שעושה עבודה טובה.
מנוע וביצועים
האופנוע חולק את אותו מנוע טווין מקבילי בנפח של 321 סמ״ק המפיק 41.4 כ"ס. זהו אופנוע לא מאיים, אך עדיין עם המנוע רחוק מאוד מלהיות משעמם. מנוע מקורר בנוזל. מערכת הבלמים מורכבת מבלמי דיסק הידראולי מלפנים ומאחור בשילוב עם מערכת ABS..
טכנולוגיה וחידושים
האופנוע R3 כולל מסך LCD מודרני ופנסי LED מלפנים.
יתרונות YZF-R3
- מערכת מתלים בעלת ספיגת כביש מצויינת
- מתאים לרכיבה יומיומית
- ארגונומיה טובה
- נסיעה נוחה לאורך זמן
- חזק ומהיר
חסרונות YZF-R3
- תיבת הילוכים מתקשה במסלולי שטח מאתגרים
- מתגים קטנים המקשים על הלחיצה
- מראות צד קצרות מדיי
- אין אחסון
מפרט טכני
נפח מנוע | 321 סמ״ק |
כ״ס | 41.4 |
גובה מושב | 78 ס״מ |
אורך | 209 ס״מ |
רוחב | 72 ס״מ |
גובה | 113.5 ס״מ |
מיכל דלק | 14 ליטר |