ה YZF-R1 מקבל שדרוגים ושיפורים רבים. העיצוב החדש מתבסס על ה YZR-M1. הוא כולל פנסי LED חדישים המעניקים מראה אגרסיבי וקשוח. המנוע עדיין מפיק את אותם 200 כ״ס עוצמתיים אך מותאם לתקנות היורו החדשות. כלל הפרמטרים שופרו, כמו צריכת הדלק, גופי המצערת, מערכת הפליטה, מערכת המתלים והבלמים. YZF-R1 הוא אופנוע ספורט חדש לחלוטין.
תוספות
האופנוע מגיע עם מפרט אלקטרוני רחב, הכולל מגוון מערכות בטיחות מתכווננות, ציפוי קרבון המעניק קשיחות נוספת והגנה לגוף האופנוע.
מנוע וביצועים
מנוע בנפח 998 סמ״ק ועם 197 כ״ס. הוא כולל מערכת הזרקת דלק, תיבת הילוכים עם 6 הילוכים וסליפר קלאץ׳. מערכת המתלים מורכבת מבולמים קדמיים הפוכים עם בוכנה הידראולית חדשה. הבולם האחורי מקבל מסגרת אלומיניום וזרוע נדנדה.
YZF-R1 מקבל גם רפידות בלימה חדשות שיעזרו לו להיכנס בקלות רבה יותר לפיתולים. קיימות שלוש רמות של בלימת מנוע והגדרות .ABS למרות זאת, הכוח שיש להפעיל על ידית הבלימה לא תואמת את עוצמת העצירה. כאשר עבורה בלימה רגועה יש להפעיל לחץ של 4 אצבעות על הידית. בנוסף, ה ABS נכנס מוקדם מדי לפעולה. מה שקצת מקלקל את חווית הרכיבה.
טכנולוגיה וחידושים
גם מבחינת האלקטרוניקה בוצעו שיפורים משמעותיים. YZF-R1 כולל מערכת בלימת מנוע מתכווננת ל 3 מצבים. מערכת בקרת זינוק משופרת, מערכת ABS עם חיישן תאוצה של חברת בוש, מסך TFT צבעוני אשר ממנו מתבצעת שליטה על מגוון המערכות.
יתרונות YZF-R1
- עוצמתי וחזק
- דק ונוח לתמרונים
- מפרט טכנולוגי גדול
- אחיזת כביש ויציבות טובה
חסרונות YZF-R1
- מערכת בלימה חסרת תחושהֿ
- מחיר גבוה
מפרט טכני
נפח מנוע | 998 סמ״ק |
כ״ס | 197 |
גובה מושב | 89 ס״מ |
אורך | 205.5 ס״מ |
רוחב | 69 ס״מ |
גובה | 116.6 ס״מ |
מיכל דלק | 17 ליטר |