ה MT-10 הוא האופנוע סופר-נייקד של ימאהה, והוא בנוי על בסיס ה YZF-R1. הוא עבר שדרוגים רבים לאורך השנים ואף קיימת לו גרסה ספורטיבית וקשוחה יותר של SP. כעת הוא מקבל רענון נוסף ומתיחת פנים רצינית.
תוספות
MT-10 מציע היגוי טוב, יש לו כידון רחב ותנוחת ישיבה נוחה המאפשרת שליטה מקסימלית על האופנוע. הוא זריז מאוד ומצויין לביצוע פיתולים בדרכים. החיסרון הוא שלא קיים מיגון רוח שיקל על הרעש ועל הגשם במידת הצורך. מיכל הדלק עבר הצרה קלה ולכן גם אחיזת הברכיים נוחה יותר.
מנוע וביצועים
ימאהה הוציאו את ה MT 10 עם מנוע 4 צילינדרים, CP4 בנפח של 998 סמ"ק המפיק 165.9 כ״ס. מערכת ההזרקה שופרה ותיבת האוויר חודשה גם כן, מה שמוסיף כוח נוסף ומפיק צליל משופר וממכר מהמנוע.
גם מערכת הפליטה השתדרגה משמעותית. הבלמים מורכבים מצמד דיסקים צפים וקליפר בעל ארבע בוכנות רדיאליות,מערכת המתלים מורכבת מבולמי קאיבה מלפנים ומאחור. ביצועי הווילי מצביעים בקלות רבה יחסית, כאשר האופנוע מאיץ למהירות של 150 קמ״ש ועדיין מורגדת שליטה טובה עליו.
טכנולוגיה וחידושים
MT 10 כולל אפשרות להגבלת מהירות נסיעה, חיישן IMU למדידת אינרציה בשישה צירים, מערכת ABS, בקרת ווילי, בקרת אחיזה, בלימת מנוע, 4 מצבי רכיבה לבחירה, מצערות חשמליות, פנסי LED היקפיים ומסך TFT.
יתרונות MT-10
- בלמים חזקים בעלי רגש
- מנוע גמיש וחזק
- אחיזת כביש מצויינת
- מגוון מערכות אלקטרוניות מתקדמות
חסרונות MT-10
- רכיבה בהילוך ראשון מקרטעת
- אין מיגון רוח
- מסך קטן ולא נוח לקריאה
מפרט טכני
נפח מנוע | 998 סמ״ק |
כ״ס | 165.9 |
גובה מושב | 82.5 ס״מ |
אורך | 210 ס״מ |
רוחב | 80 ס״מ |
גובה | 111 ס״מ |
מיכל דלק | 17 ליטר |