הסיבה העיקרית שימאהה יצרו את Tricity 300 הייתה לפתות אנשים לצאת מהמכוניות שלהם ומהתחבורה הציבורית, ולנסות אלטרנטיבה מהירה ונוחה יותר לנסיעה, והבונוס הוא שהקטנוע התלת גלגלי מציע תחושת ביטחון גדולה יותר מאשר דו-גלגלי סטנדרטי, הוא מגיע ללא מצמד וללא הילוכים ובחלק מהמדינות ניתן לנהוג בו עם רישיון רכב רגיל ללא צורך ברישיון לאופנוע.
תוספות
הקטנוע התלת גלגלי כולל ארבעה צינורות מזלג הנמצאים בחלקם הפנימי של הגלגלים הקדמיים. הכידון לא סופג הרבה מתחושת הנסיעה ומהמורות בכביש. ב Tricity לעומת קטנועים אחרים, מערך ההיגוי של הגלגל והכידון עובר דרך מספר קישורים שונים והם לא יושבים על צינורות מזלג מנוגדים כפי שנהוג.
למרות שתחושת ההיגוי לא מרגישה הכי קלה, תחושת הביטחון והיציבות דווקא מפתיעות לטובה. גם בתנאי כביש רטוב וראייה מעורפלת הטריסיטי מעניק ביטחון מקסימלי.
יתרון נוסף הוא שהקטנוע של Tricity מאפשר רכיבה בזווית חדה יותר לעומת קטנועים אחרים שמאבדים את אחיזת הגלגלים בכביש. איכות הנסיעה טובה, מאחר וכל אחד מהגלגלים בעל קפיצים עצמאיים, כך שהמהמורות בדרך אינן תמיד מורגשות בשני הגלגלים ובכך מתאפשרת נסיעה רכה יותר.
מנוע וביצועים
ה Tricity 300 מגיע עם מנוע בנפח של 292 סמ"ק, ארבעה שסתומים, מקורר במים. הוא מפיק 28 כ"ס, המועברים דרך תיבת הילוכים רציפה CVT. למרות זאת, לטריסטי משקל גוף בהשוואה לקטנועים בעלי נתוני מנוע דומים, לכן היחס בין הכוח למשקל שלו לא אידיאלי.
אבל כאשר לא מסתמכים רק על נתונים וחישובים מספריים, מגלים שבשטח הביצועים של טריסיטי בהחלט מספקים. יש לו מספיק כוח להאיץ ולהחזיק את עצמו על כביש מהיר. כאשר המהירות המקסימלית שלו מגיעה ל 90 קמ״ש.
לבלמים יש הגדרה לא סטנדרטית. לכל אחד מהגלגלים יש בלם דיסק וקליפר עם בוכנה אחת. כאשר לוחצים על הידית הימנית, הבלמים הקדמיים מופעלים, כאשר לוחצים על הידית השמאלית, שלושת הבלמים מופעלים. בנוסף, ניתן להשתמש בבלם הרגל, אשר מפעיל את שלושת הבלמים גם כן.
מיקומה של דוושת הרגל דורש מעט שיפור, מאחר והלחיצה מתבצעת בעיקר עם עקב הרגל אשר יכולה להיות פחות נוחה עבור חלק מהרוכבים. הבלמים נתמכים במערכת ABS המבטיחה עצירה מהירה ובטוחה מאוד.
טכנולוגיה וחידושים
באופן כללי Tricity 300 מאובזר היטב. אחד המאפיינים הבולטים שלו הוא כפתור ה-Standing Assist, כאשר לחיצה על הכפתור נועלת את מנגנון ההטיה אך לא נועלת את מערכת המתלים, הדבר מאפשר לשמור על הרגליים למעלה מבלי ליפול. זה נוח מאוד כאשר עוצרים ומורידים רגליים לרצפה, לאחר מכן לוחצים על הכפתור ומעלים את הרגליים חזרה למעלה מבלי ליפול לצד.
אופציה זאת ניתנת לשימוש רק במהירות של עד 6 קמ״ש. כך שבעצם ניתן ללחוץ על הכפתור טרם עצירה מוחלטת ובכך להימנע מהורדה של הרגליים לרצפה לחלוטין. בנוסף קיימים מאפיינים נוספים כמו: הנעה ללא מפתח, מעמד מרכזי, שקע חשמל של 12 וולט ותא אחסון בנפח של 43.5 ליטר, המספיק לאחסון של 2 קסדות.
יתרונות TRICITY 300
- נוח וקל מאוד לשימוש עבור רוכבים חדשים
- ללא מצמד או הילוכים
- נוטה בפניות ובעל התנהגות כביש השומה לקטנוע רגיל
- אין צורך בהורדת הרגליים בזמן עצירה
- שלושה גלגלים המספקים יציבות ובטיחות גבוהה יותר מקטנוע דו גלגלי.
- יציב מאוד גם בתנאי כביש רטוב וחלקלק
- מאיץ היטב ומגיע למהירות גבוהה של 135 קמ״ש
- מתאים לנסיעות בין עירוניות
חסרונות TRICITY 300
- תחושת הנהיגה שונה מקטנוע סטנדרטי בעקבות חיבורים עקיפים המקשרים בין הגלגלים לכידון.
- ניתן להטייה בזווית של 40 מעלות בלבד.
- 2 גלגלים קדמיים מגדילים את הסיכוי לעלות על מהמרות בזמן הנסיעה
- בלם הרגל ממוקם בצורה לא נוחה
- יש צורך בלחיצה חזקה על מנת להפעיל את הבלימה בשלושת הגלגלים
מפרט טכני
נפח מנוע | 292 סמ"ק |
כ״ס | 28 |
רוחב | 81.5 ס״מ |
גובה | 147 ס״מ |
גובה מושב | 79.5 ס״מ |
אורך | 225 ס״מ |
מיכל דלק | 13 ליטר |