קטנוע וספה Primavera

ליצירת קשר לחצו כאן:

יצירת קשר

בעידן של היום, כאשר כל היצרניות מתאמצות ונלחמות להפוך את ״הדגם הבא״ שלהן לדגם הכי מעוצב ומתקדם בשוק, זה בהחלט משב רוח מרענן לראות סוף סוף משהו שעדיין נשאר נאמן למקורות. המראה הנוסטלי בא לידי ביטוי החל מהמתלים הקדמיים ועד הפגוש הקדמי שנמצא גבוה מעל הגלגל הקדמי.

גם את הוספה פרימוורה מפעיל מנוע ה-"i-Get" המפורסם של ווספה. מנוע העומד בתקנות היורו האחרונות ומציג התנהגות שקטה במיוחד. וספה פרימוורה הוא כלי קטן וזריז שמספק חווית רכיבה מהנה מאוד.

YouTube video

תוספות

הפרימוורה מאפשרת נסיעה מרווחת ונוחה במיוחד, כאשר מדרסי הרגליים ורצפת הקטנוע מצופים בגימור למניעת החלקה. מה שמאפשר להשתמש באזור שבין הרגליים למעבר ונשיאה של חפצים בצורה נוחה ויעילה יותר. קיים מעקה אחיזה בצבע כרום המיועד לנוסע הנוסף, אך ניתן להחליף אותו בקלות במתקן לנשיאת מטען. בנוסף ניתן להוסיף גם מתלה קדמי מתקפל.

המושב מתהפך ומאפשר גישה לתא אחסון מרווח. בנוסף קיימות סט ידיות מצופות כרום המאפשרות הגדלה של כושר הנשיאה על ידי חיבור רשת מתאימה. המרווח בין המושב לכידון הוא אידיאלי, המושב מוגל ומרווח ומאפשר תנוחת רכיבה נוחה גם לרוכבים גבוהים.

מנוע וביצועים

מנוע חד צילינדר, דו פעימתי, 3 שסתומים בנפח 154.8 סמ״ק המפיק 12.9 כ״ס. פרימוורה כוללת מערכת הזרקת דלק אלקטרונית ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה CVT. מערכת הבלימה מוררכבת מבלם תוף מכני אחורי ודיסק הידראולי מלפנים. מערכת בלימה משולבת ABS מותקנת רק בגלגל הקדמי.

קירור המנוע מבוצע על ידי אוויר, יתרון המפחית מהמשקל הכללי של הקטנוע והופך אותו לקליל וזריז עוד יותר ברחבי העיר, אך מצד שני קירור בנוזל היה עוזר דווקא להפחית עוד יותר את רעשי המנוע.

המתלים הקדמיים משופרים גם כן, אך עדיין שומרים על בולם חד צדדי קלאסי שבעיקר נועד לשמר את המראה המסורתי של שנות ה 60 ולמרות זאת הוא עושה עבודה לא רעה בכלל בריכוך וספיגת הכביש, בשילוב עם שלדת הפלדה הקשיחה והמוכרת של ווספה מקבלים סיוע יציבה ואמינה במיוחד. הפרימוורה כוללת מערכת חדשה המפחיתה חיכוך ורעידות של הכידון בצורה נהדרת. המהירות המקסימלית של Primavera היא 100 קמ״ש.

YouTube video

טכנולוגיה וחידושים

אחד השיפורים המשמעותיים הוא דווקא בגלגלים של וספה פרימוורה. הגלגלים הוגדלו מקוטר של 11 אינץ' ל 12 אינץ', מה שמשפר את איכות הנסיעה בצורה ניכרת. גם האלמנטים העיצוביים המוכרים והאהובים של ווספה מעטרים את הפרימוורה. על הכידון מתנוסס פנס ציקלופ עגול, תאורת LED קדמית ואחורית ומסך LCD רב תכליתי הניתן להתאמה ומתגי פקדים הסובבים אותו באלגנטיות איטלקית.

 יתרונות Primavera

  • נוחות נסיעה מצוינת
  • מתאים גם לרוכבים גבוהים
  • מערכת מתלים משופרת
  • עיצוב מרהיב וייחודי
  • זריז ומהיר לנסיעות עירוניות
  • מאפשר פתרונות נשיאה ותוספות מטען רבות
  • רמת איכות וגימור גבוהים מאוד

חסרונות Primavera

  • אינו מתאים לנסיעות בין עירוניות
  • לא כל התאורה היא תאורת LED
  • האצה איטית יחסית החל ממהירות של 80 קמ״ש ועד למהירות המקסימלית
  • תג מחיר גבוה 
YouTube video

מפרט טכני 

נפח מנוע154.8 סמ"ק
כ״ס12.9
רוחב73.5 ס״מ
גובה מושב79 ס״מ
אורך187 ס״מ
מיכל דלק8 ליטר

כותב המאמר: יקיר מלול

כחובב רכבים בכלל ואופנועים בפרט, שמתי לעצמי מטרה להביא כמה שיותר מידע על סוגי הדגמים השונים שיש בארץ. אני מפרט באתר רבות לגבי קטנועים, אופנועי כביש, שטח ועוד.

יצרנים מובילים שיכולים לעניין אותך