קטנוע פיאג'ו Piaggio 1

ליצירת קשר לחצו כאן:

יצירת קשר

פיאג'ו היא יצרנית מוכרת לקטנועים חשמליים. היא גם זאת שהשיקה את ה Vespa Elettrica החשמלית כבר בשנת 2018. כעת פיאג'ו סוף סוף משיקה קטנוע חשמלי, פשוט ומודרני והכי חשוב עם תג מחיר נגיש ואטרקטיבי לכולם. מחירו של Piaggio 1 הרבה יותר מציאותיי לעומת המחיר של Elettrica שעולה פי שניים מקטנוע רגיל. למעשה מדובר בקטנוע עירוני הנמצא בקטגוריה שבין קורקינט ואופניים חשמליות לבין קטנועי 125 סמ"ק. 

YouTube video

תוספות

פיאג'ו 1 מגיע עם עיצוב מושקע ומוקפד שניתן לראות בכל הפרטים הקטנים. התחושה הראשונית שמקבלים כאשר עולים על הפיאג׳ו היא של קטנוע 50 סמ"ק. כל עוד לא מרכיבים נוסע נוסף, תנוחת הישיבה נוחה ומרווחת.

הקטנוע נדלק דרך השלט, לאחר לחיצה על מצב הנסיעה הרצוי הקטנוע נותר שקט לחלוטין ורק בסיבוב של המצערת תדעו כי הוא מונע ומוכן לתזוזה. מתחת למושב קיים תא אחסון המסוגל להכיל קסדה פתוחה או תיק אישי קטן.

מנוע וביצועים

Piaggio 1 הוא קטנוע קטן וסטנדרטי עם מנוע חשמלי בעוצמה של 1.3kw ועם כ 4 כ״ס ומהירות מקסימלית של 60 קמ״ש. כך שהקטנוע דיי חלש אך מספק כשמדובר ברכיבה עירונית עמוסה בה המהירות המקסימלית בקושי עוברת את ה 50 קמ״ש. התאוצה של הקטנוע ברמזור סבירה ובעליות מורגשת ירידה חדה במהירות.

פיאג'ו 1 הוא קטנוע לא מהיר, אבל הוא עומד היטב בקצב התנועה העירונית. כאשר הנסיעה מתבצעת במצב אקו, המהירות המקסימלית עומדת על 30 קמ"ש בלבד, על פניו זהו ממצב לא שמיש כלל, מאחר ומדובר במהירות איטית מדיי גם עבור העיר העמוסה. טווח הרכיבה של הקטנוע עומד על 66- 85 ק״מ. כאשר 85 ק״מ מתייחס לרכיבה במצב אקו. 

YouTube video

הקטנוע כולל בולמי קפיץ מאחור ובולמי דיסק הידראוליים כפולים מלפנים. הבולמים סופגים היטב את הכביש. הבלמים עובדים טוב ומספקים בלימה מהירה ויציבה בשילוב עם מערכת בלימה משולבת CBS. אין מערכת ABS למניעת נעילה של הגלגלים. אך באופן כללי תחושת הביטחון היא טובה ודומה יותר לתחושה של קטנוע ולא של אופניים חשמליות. 

טכנולוגיה וחידושים

פיאג'ו 1 כולל אבזור מודרני וחדשני, כמו: מסך LCD גדול וצבעוני המציג את כל המידע החיוני אודות הקטנוע והנסיעה, בנוסף הוא מציג מידע על צריכת האנרגיה, רמת הטעינה בסוללה, ונתוני טעינה בזמן בלימה. ניתן להתחבר למסך באמצעות בלוטות׳ ולצפות בהתראות.

קיימת תאורת LED, שקע USB ומנגנון התנעה בסגנון KEYLESS, ההבדל לעומת מנגנון מפתח קרבה, הוא כי צריך ללחוץ על השלט כדי להפעיל אותו. אין צורך להשתמש במפתח פיזי כל עוד הסוללה טעונה. 

את הסוללה ניתן להטעין על ידי חיבור לשקע חשמל הנמצא בחנייה או לפרק את הסוללה מתוך הקטנוע ולקחת אותה פיזית הביתה או למשרד לצורך טעינה, משך טעינת הסוללה במלואה עומד על 6 שעות. מאחר ומדובר בסוללה אחת, לא ניתן לפתוח את המושב בעזרת השלט בזמן הטעינה, במצב כזה יש להשתמש במפתח שנמצא בשלט. 

יתרונות Piaggio 1

  • סוללה נשלפת
  • אבזור טכנולוגי מודרני
  • מקום אחסון מתחת למושב
  • קליל וקטן במיוחד

חסרונות Piaggio 1

  • איטי בהשוואה לקטנועים אחרים בקטגוריה
  • טווח נסיעה מוגבל
  • הילוך אחורי המקל על תמרוני חנייה
  • סוללה אחת- אין קבלת מתח בזמן טעינה

מפרט טכני 

סוללה1.3kw
כ״ס4
רוחב75 ס״מ
גובה108 ס״מ
גובה מושב79 ס״מ
אורך168 ס״מ
מהירות מקסימלית60 קמ״ש

כותב המאמר: יקיר מלול

כחובב רכבים בכלל ואופנועים בפרט, שמתי לעצמי מטרה להביא כמה שיותר מידע על סוגי הדגמים השונים שיש בארץ. אני מפרט באתר רבות לגבי קטנועים, אופנועי כביש, שטח ועוד.

יצרנים מובילים שיכולים לעניין אותך