בשנת 2014 ימאהה הציגה את ה MT-09 הספורטיבי והרב-תכליתי שלה, זאת הייתה גרסה מחודשת של האופנוע FZ-09 שנמכר בעיקר בצפון אמריקה. ימאהה המשיכה לשפר את האופנוע עד השדרוג המשמעותי ביותר שכלל מנוע גדול יותר ואלקטרוניקה משופרת וחדשנית כמו ב YZF-R1.
אבל ימאהה רצתה לקחת את זה צעד קדימה.ה MT-09 SP היא גרסה בעלת מפרט גבוה יותר והיא למעשה הגרסה הקרבית של MT-09, הוא כולל מתלי KYB ומערכת בקרת שיוט נוספת, זרוע נדנדה משופרת ותפרים כפולים על המושב.
תוספות
המושב מרופד היטב, הברכיים מרוחקות זו מזו, היתדות נמצאות במיקום טוב והארגונומיה כולה מרגישה פשוט נכון.
מנוע וביצועים
מנוע 3 צילינדרים, 4 שסתומים בנפח 890 סמ״ק ומקורר בנוזל ומפיק 119 כ״ס. מערכת הזרקת דלק, תיבת 6 הילוכים, מערכת בלמים המורכבת מבלמי דיסק בשילוב עם מערכת בלימה משולבת ABS. בנוסף קיימת פונקציית בקרת השיוט שהיא תוספת נעימה, שינוי מהירות מתבצע באמצעות מתג ההחלפה, ביטול בקרת השיוט נעשה על ידי משיכת ידית המצמד או הפעלת הבלמים.
האופנוע חסכוני מאוד בדלק. מערכת המתלים עברו שיפור משמעותי והם כוללים מזלג KYB מצופה ציפוי קרבון המתכוונן במהירות גבוהה ונמוכה, ניתן להתאמת ריבאונד ועומס קפיץ. המתלים סופגים מהמורות כאילו הם אפילו לא היו שם ומספקים תחושה יציבה ובטוחה יותר.
טכנולוגיה וחידושים
MT-09 SP מקבל גם את ההילוכים האוטומטיים ואת חבילת האלקטרוניקה המלאה של .R1 הוא כולל מערכת IMU בעלת שישה צירים. מערכת בקרת משיכה, בקרת החלקה, בקרת ווילי, קוויקשיפטר ושני מצבי ABS. בנוסף קיימת תאורת LED היקפית ומסך TFT חדש.
יתרונות MT-09 SP
- חסכוני בדלק
- מערכת מתלים משודרגת
- מערכות אלקטרוניות משודרגות
חסרונות MT-09 SP
- הנחת הרגליים על הקרקע מעט מסורבלת
- אין הגנה מהרוח
מפרט טכני
נפח מנוע | 890 סמ״ק |
כ״ס | 119 |
גובה מושב | 82.5 ס״מ |
אורך | 209 ס״מ |
רוחב | 79.5 ס״מ |
גובה | 119 ס״מ |
מיכל דלק | 14 ליטר |