ה GSX-R600 אמנם לא עבר עדכונים משמעותיים, אבל אופנועי סוזוקי במשקלים בינוניים הם עדיין אחת הבחירות הטובות ביותר בקטגוריית הסופרספורט. קשה מאוד לעקוף את השילוב המנצח של שלדה קלת משקל, מנוע חזק, מערכת מתלים מצויניית ובלמים טובים. הגדולה של GSX-R600 היא ביכולת שלו ליצור חיבור מושלם בין הכלי לרוכב, הוא מעביר תחושות מלאות ויוצר חיבור הרמוני החל מהידיות ועד לרגליות האופנוע.
תוספות
לוח המחוונים זהה לזה של שני הג'יקסרים הגדולים יותר. קיים מד סל"ד אנלוגי ומסך דיגיטלי המציג נתונים חיוניים כמו: חום מנוע, שמן, שעון, מד מרחק ועוד.
מנוע וביצועים
מנוע 4 צילינדרים, 4 פעימות, 16 שסתומים. בנפח 599 סמ"ק. האופנוע ממוקד לביצועים טובים במיוחד, הוא כולל בוכנות קלות עם דחיסה גבוהה, חורי אוורור מחומשים ועוד. סוזוקי שמו דגש רב בדגם הזה על הפרונט, החלק הקדמי של האופנוע אשר קובע כיצד תראה הכניסה של הרוכב אל תוף הפנייה במהירות גבוהה, במטרה לעמוד בעומסים ויציבות בזמן בלימה.
המבנה של האופנוע בהחלט מצויין. האופנוע מאוד ״זורם וממושמע״ הוא מאפשר לרוכב לרכב בכל צורה וסגנון שמתחשק לו והוא מתמסר לחלוטין. מערכת מתלים מצוינת בעלת כושר ספיגה מעולה, מזלג הפוך מלפנים הניתן לכוונון מלא ומאחור בולם יחד וזרוע אלומיניום אשר גם כן ניתן לכוונון מלא בהתאם לעומס ולסגנון הרכיבה.
אומנם אין מערכת בלימה משולבת ABS ובאמת חבל, זה יכל להוסיף משמעותית לתחושת הביטחון הכללית בזמן רכיבה. אך הבלמים בהחלט עושים עבודה נהדרת, מלפנים בלם דיסק כפול עם קליפרים רדיאליים בעלי 4 בוכנות, מאחור בלם דיסק יחיד. הבלמים מלאי תחושה ומספקים כוח עצירה נהדר.
טכנולוגיה וחידושים
לא בוצעו שדרוגים ושיפורים רבים מאז מתיחת הפנים הכללית שבוצעה בשנת 2011, סוזוקי שומרת על יחס מצויין בין משקל שלדה נמוך לעוצמה.
יתרונות GSX-R600
- ביצועים מאוזנים מאוד
- עמידה מושלמת בעומסי בלימה
- נוח מאוד לרכיבות ארוכות
- אופנוע ספורט חזק במיוחד
- שלדה קלת משקל
- מתאים לרכיבת כביש עירוני ובין עירוני
חסרונות GSX-R600
- אין פונקציית קוויקשיפטר
- לא בוצעו עדכונים חדשים
- תג מחיר גבוה
- אין מערכת ABS
מפרט טכני
נפח מנוע | 599 |
כ״ס | 125 |
גובה מושב | 81 ס״מ |
אורך | 203 ס״מ |
רוחב | 71 ס״מ |
גובה | 114.5 ס״מ |
מיכל דלק | 17 ליטר |