סקירה כללית
ה Ténéré 700 הוא אחד האופנועים בעלי התמורה הטובה ביותר בשוק מבחינת שבירת כל הכללים. במקום ללכת בדרכן של המתחרות ולהשקיע במנועים גדולים יותר ובאלקטרוניקה מתקדמת יותר, ימאהה עשתה בדיוק את ההפך. ה Ténéré 700 פשוט, אמין ובנוי כדי להחזיק מעמד לאורך זמן, כל מה שהרוכב צריך ושום דבר שלא.
ימאהה יצרה את האופנוע בהתאם לשאלה ״מה הרוכב צריך״? ואת כל השאר הם פשוט הסירו. כך הם חסכו במשקל, שיפרו את הארגונומיה וקיצצו בעלויות. הטנרה הוא אופנוע שטח גדול עם מנוע בעל מומנט עוצמתי, מתלים חלקים ויחס נהדר בין הכוח למשקל. האופנוע מספיק מהיר על הכביש המהיר, והוא בנוי עבור אנשים שרוכבים קשה ורוכבים רחוק.
תוספותֿֿ
הטנרה מאפשר רכיבה קלה ונוחה בעמידה, זהו אופנוע מלא באופי אדוונצ'רי. הוא מגיע עם כידון רחב ומושב צר המאפשרים שינוי תנוחה ותזוזה במהלך הרכיבה. הוא מגיע עם תושבות גומי על הרגליות, מה שעלול להיות חלקלק ופחות טוב בתנאי מזג אוויר גשומים ורטובים.
בנוסף, הטנרה כולל פנס LED ראשי ומעוצב. זהו אופנוע פחות טכנולוגי מאחרים אך כולל את כל מה שהרוכב הלא מנוסה צריך כדי לרכוב על אופנוע אדוונצ'ר.
מנוע וביצועים
אחד היתרונות של Ténéré 700 הוא מנוע טווין מקבילי בנפח 692 סמ״ק, עם שישה הילוכים והספק של 72 כ״ס. זהו אותו המנוע שנמצא ב MT-07 עם כמה שינויים כמו מומנט גבוה יותר ושדרוגים נוספים שגורמים לו להיות גמיש, יעיל וחזק יותר.
אחד הדברים שבא לידי ביטוי בהפחתה של דברים לא הכרחיים היא תיבת הילוכים ידנית ללא עזרים אלקטרוניים, אין מצבי רכיבה אלקטרוניים, אין בקרת משיכה אלקטרונית. ניתן לכבות לחלוטין את ה ABS, השליטה באופנוע מגיעה מהמצערת, מהמצמד ומתחושה בלבד.
טכנולוגיה וחידושים
Ténéré 700 מגיע כמעט ללא שום עזרים אלקטרוניים. הוא כולל מסך LCD פשוט המציג נתונים בסיסיים. לאופנוע מצב נסיעה יחיד, מצב ידני. בקרת המשיכה היא מצערת ומצמד בלבד.
יתרונות Ténéré 700
- האופנוע קל ונוח מאוד לתפעול
- ארגונומיה מצויינת
- יחס משקל כוח מצויין
- ביצועים גבוהים ואמינות גבוהה
- נוח מאוד לרכיבות ארוכות
חסרונות Ténéré 700
- מגני ידיים עשויים פלסטיק
- בולם אחורי נוקשה מדיי
- אין בקרת שיוט לרכיבות ארוכות
- אין בקרת אחיזה
מפרט טכני
נפח מנוע | 692 סמ״ק |
כ״ס | 72 |
גובה מושב | 78 ס״מ |
אורך | 236.4 ס״מ |
רוחב | 91.4 ס״מ |
גובה | 145.5 ס״מ |
מיכל דלק | 16 ליטר |